Αρθρο του Βασίλη Νάκα Ξύπνησα το μεσημέρι και, είναι γελοίο, το δωμάτιό μου είχε γεμίσει πίσσα. Φώναξα, φώναξα, αλλά μού ...

Άνεργοι Αεργούντες (Μικρή Διήγηση)

Αρθρο του Βασίλη Νάκα

Ξύπνησα το μεσημέρι και, είναι γελοίο, το δωμάτιό μου είχε γεμίσει πίσσα. Φώναξα, φώναξα, αλλά μού είπαν πως απ’ εδώ θα περάσει η νέα λεωφόρος. Μάλιστα, μού υποσχέθηκαν και θέση στον σταθμό των διοδίων. Είναι θετική εξέλιξη, αν λάβουμε υπόψη ότι η ανεργία θερίζει με το δρεπάνι της και, προπάντων, χωρίς καμιά διάκριση. Τα ίδια μού έλεγε κι ένας φίλος μου προχτές στο λεωφορείο, οικογενειάρχης άνεργος, γυρίζει απ’ το πρωί στους δρόμους, για να χορτάσει την κοιλιά του με αέρα κούφιο δημιουργικότητας κοινωνικής. Τραγική ιστορία ο ακούσιος θάνατος, όταν μάλιστα ταυτίζεσαι μ’ αυτόν. Κι εγώ πέρασα άσχημες στιγμές, αλλά τώρα έσκασε η φλέβα μες στο σπίτι μου. Και τι φλέβα, πίσσα που κόβει μονέδα. Βέβαια, θα αναστατωθεί η σχόλη μου και τα πρωινά μου θα τσαλακωθούν απ’ τους ρύπους της κυκλοφοριακής θολούρας. Πρέπει, όμως , να εργαστώ – τουλάχιστον αυτό επιτάσσει η ευθυγράμμιση με τις νόρμες της ευπρέπειας. Ώσπου να ολοκληρωθούν τα έργα και να επικυρωθεί ο διορισμός μου, μού δόθηκε η άδεια να μεταφέρω αλλού το στρώμα μου. Θα συνεχίσω να ξυπνάω το μεσημέρι, για λίγο ακόμη, και να ρεμβάζω, για λίγο ακόμη. Από το νέο μου δωμάτιο διακρίνεται, αρκετά, η λεωφόρος, έτσι θα συνηθίσω, σιγά-σιγά, και στην ιδέα της καριέρας. Μέσα μου εύχομαι να τελειώσουν όλα γρήγορα, και λογαριάζω χίλιους τρόπους, για να πλημμυρίσω με φιλοδοξίες τα στενάχωρα εκδοτήρια των διοδίων.
Το κακό, βέβαια, είναι ότι η πραγματικότητα είναι άκρως πεζή και στείρα, κι εκεί που ‘χεις στήσει τα σχέδιά σου- τσουπ- στα σκορπίζει σαν στραπατσαρισμένα φλούδια. Και πρέπει να έχεις τα μάτια σου ανοιχτά και ν’ αποφεύγεις τις κακοτοπιές, κι όλους να τους καλοζυγιάζεις σαν ύποπτους σφετεριστές. Όταν έχεις προκόψει, όλοι σε ζηλεύουν και σε υποβλέπουν. Αν, μάλιστα, αρχίσεις και τις μεγάλες αγορές, ένα σπίτι, ένα ακριβό αυτοκίνητο, και κάνεις κι έναν καλό γάμο, ε, τότε είσαι σίγουρα το επίκεντρο των συζητήσεων. Κάποιοι πιο μικρόψυχοι θα σε πουν τυχερό τεμπέλη, κάποιοι άλλοι μπαγαπόντηδες θα σε ανεβάσουν στα ύψη ως κοινωνικό παράσιτο, κι ορισμένοι ακριβοδίκαιοι θα σου φιλήσουν το μάγουλο σαν τον Ιούδα- ετοιμάζοντάς σου τον σταυρό, με τα καρφιά της δήθεν αμεροληψίας τους. Και εν χορώ, ακέριες οι συντροφιές, χάριν κουτσομπολιού, θα σου μαστορεύουν περίτεχνα στολίδια τσαρλατάνου. Κι όσο η ζωή σου θα κυλά «εγιά μόλα, εγιά λέσα», με αρχικελευστή το καθήκον της κοινωνικότητας και της επιτυχίας, εσύ θα βυθίζεσαι αφομοιωμένος σ’ ένα παχνί , που ούτε η θαλπωρή ούτε το άστρο της Βηθλεέμ μπορούν να το κάνουν υποφερτό.
Κι εδώ ξυπνώ απ’ τον εφιάλτη μου, μεσημέρι πια, χωρίς επιτυχίες, χωρίς στόχους, χωρίς δεσμεύσεις κι όρια. Αφήνω περισσότερο χώρο στους τυμβωρύχους και τους τυραννοκτόνους, δεν με αγγίζουν, είναι επαγγελματίες. Δεν θα με πιάνει καν το μάτι ή το στόμα τους, γι’ αυτούς είμαι ρώπος ευτελής, ανάξιος λόγου. Το επάγγελμα χρησμοδοτεί το ευτυχές του μέλλοντος και της ποιότητας το πνεύμα. Μού έρχονται, όμως, ξανά στον νου τα χαμένα βήματα του φίλου μου, σαν τον θολωμένο ορίζοντα της ανέχειας. Δεν είχε απομακρυνθεί ακόμη το λεωφορείο, κι ωστόσο αυτός έμοιαζε ήδη με κουκκίδα ανύπαρκτη. Μπορούσε, την ίδια εκείνη στιγμή, να σβηστεί σαν μια μικρή μουντζούρα. Θα νοιάζονταν, άραγε, η γυναίκα και τα παιδιά του για ένα τέτοιο άθλιο κουφάρι. Κάποτε, όμως, ήταν υπόδειγμα ζωντάνιας και συχνό επίκεντρο των κουτσομπολιών της γνωστής κοινωνικότητας. Η ανεργία οδηγεί στην απραξία, και η απουσία δημιουργικότητας στη λήθη. Δυστυχώς, δεν έχουμε καταλάβει ότι είμαστε εκπαιδευμένοι για να τρέχουμε σ’ ένα τροχό, κι όσο κι αν προσπαθούμε να ξεχωρίσουμε τις σάρκες και τα μυαλά μας, λειώνουμε, πάντα στο ίδιο σημείο. Καθημερινά, ο θάνατος και η τρέλα είναι οι μόνοι μας σύντροφοι, σ’ αυτή τη ρουλέτα των αριθμών.



Νάκας Βασίλης, δημοσιογράφος.










Admin

Admin

0 σχόλια:

1)Κείμενα και σχόλια τα οποία είναι προσβλητικά, κακόβουλα, εκ του πονηρού ή πορνογραφικού περιεχομένου δεν θα δημοσιεύονται.
2)Το σχόλιο θα εμφανιστεί μετά την έγκριση του απο τον διαχειριστή